Persondatapolitik

hos Akaciehusene ApS

Denne persondatapolitik beskriver, hvorledes Akaciehusene ApS indsamler og behandler Deres personoplysninger. Deres integritet er vigtig for os, og vi ønsker, at De altid skal føle Dem tryg, når De overlader Deres personoplysninger til os. Vi vil i denne privatlivspolitik forklare, hvilke personoplysninger vi behandler om Dem, når De køber en ejendom, tjenesteydelser, eller anden måde indgår en aftale med os.

 

 

1. DATAANSVARLIG

Den juridiske enhed, som er ansvarlig for behandlingen af Deres personoplysninger er:

Akaciehusene ApS
Hirsemarken 1B, 3520 Farum, Telefon: + 45 22451400
Email: info@akaciehusene.dk
CVR nr. 33745400

Hvis vi fungerer som databehandler, vil vi foruden lovgivningen altid være underlagt en skriftlig databehandleraftale, der beskriver, hvordan vi beskytter persondata.

 

 

2. BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER

Vi bruger Deres personoplysninger til følgende:

  1. a) Personoplysninger anvendes for at kunne levere de ønskede aftaler og tjenesteydelser fra Akaciehusene ApS og for på bedste måde, at kunne kommunikere med Dem.
  2. b) Personoplysninger anvendes til markedsføringsmæssige formål, herunder at målrette vores kommunikation med Dem på baggrund af Deres interesse- og fokusområder samt give Dem en relevant og god oplevelse i denne forbindelse.
  3. c) Personoplysninger anvendes til at udarbejde statistikker og analyser om blandt andet brugen af aftaler, tjenesteydelser, kundetilfredshed, således at vi kan udvikle og forbedre vore produkter.

 

 

3. KATEGORIER AF PERSONOPLYSNINGER

Vi kan blandt andet indsamle og behandle følgende oplysninger om Dem til følgende formål:

  1. a) Levering af vore tjenesteydelser

Personoplysninger: navn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer, faxnummer, bankoplysninger, kundenummer, kundenummer hos andre udstedere, cpr-numre, sagsnummer, fakturanummer, underskrift, sagsnummer.

  1. b) Markedsføring

Personoplysninger: navn, adresse, e-mailadresse, kundenummer, sags -og ordrenummer, interesseområder.

  1. c) Statistik og tjenesteudvikling

Personoplysninger: kundenummer, aftalenummer, e-mailadresse, adresse, ordre -og sagsnummer.

 

 

4. KILDER

Når vi indsamler personoplysninger fra andre kilder end Dem personligt, kan sådanne kilder være:

  1. a) Onlinekilder som f.eks. cookieinformationer, sociale medier eller leverandører af offentligt tilgængelige oplysninger.
  2. b) Myndigheder, adresseoplysningstjenester, kreditoplysningsfirmaer, inkassofirmaer, mm.
  3. c) Dem selv, hvis De for eksempel sender os en jobansøgning, tilmelder Dem et nyhedsbrev eller på anden måde selv giver os dine personlige informationer.

De indsamlede personoplysninger om Dem kan evt. stamme fra andre dele inden for EU/EØS.

 

 

5. RETLIGT GRUNDLAG FOR BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER

Vores behandling af Deres personoplysninger til ovenstående formål er baseret på følgende retlige grundlag:

  1. a) Levering af tjenesteydelser og besvarelse af henvendelser

Behandlingen af Deres personoplysninger er nødvendigt for at opfylde en kontrakt med Dem eller for at træffe foranstaltninger på Deres anmodning før indgåelsen af aftalen/kontrakten.

  1. b) Markedsføring

Behandlingen af Deres personoplysninger med henblik på at tilpasse vores markedsføringskommunikation sker kun efter Deres samtykke. De kan læse mere om vores brug af Cookies her [indsæt link til cookiepolitik].

  1. c) Statistik og tjenesteudvikling

Behandlingen af Deres personoplysninger er baseret på vores berettigede interesse i at udarbejde statistikker, foretage undersøgelser og analyser med henblik på at sikre funktionaliteten og kvaliteten af vore tjenesteydelser.

 

 

6. VIDEREGIVELSE AF DERES PERSONOPLYSNINGER

Vi kan videregive Deres personoplysninger til følgende kategorier af modtagere:

  1. a) Operatører, som vi samarbejder med, og leverandører, som understøtter vores forretning (f.eks. tjenesteudbydere, teknisk support og finansielle institutter).
  2. b) Offentlige myndigheder som f.eks. politi og skattevæsen, hvis de har en lovlig grund til at få adgang til personoplysningerne.

 

 

8. OPBEVARING AF DERES PERSONDATA

De oplysninger, som De giver os, eller som vi får om Dem fra andre, sørger vi for at opbevare sikkert og fortroligt. Rent teknisk sørger vi for altid at bruge databehandlere [indenfor EU], som vi har sikret os har den samme sikkerhed omkring Deres oplysninger, som vi har, og internt organisatorisk hos os har vi fokus på at uddanne og undervise hinanden i at sørge for en høj datasikkerhed. Når det er hensigtsmæssigt, sørger vi for at kryptere, pseudonymisere eller anonymisere oplysninger. Vi vil til enhver tid sikre, at vi overholder den gældende persondatalovgivning.

Vi vil opbevare og beholde Deres personoplysninger indtil vi ikke længere har brug for at behandle dem til at opfylde et eller flere af de formål, som vi har nævnt ovenfor. Der kan være særlige regler i love, som eksempelvis i bogførings-, hvidvask- og forældelsesloven, der giver os ret og pligt til at opbevare dem i længere tid.

På følgende tidspunkter sletter vi dog som regel Deres oplysninger:
i.    Almindelige oplysninger om Dem: i op til 1 år efter, at De har opsagt Deres relation til Akaciehusene ApS.
ii.   Transaktionsoplysninger og verifikationer: i op til 7 år efter gennemførelsen af transaktionen i henhold til gældende lovgivning.
iii.  Oplysninger i forbindelse med behandlingen af en igangværende sag, f.eks. et krav eller en hændelse: i op til 3 år efter sagens afslutning i henhold til gældende regler.

 

9. DERES RETTIGHEDER

De har altid ret til at:
•    anmode om indsigt i samt berigtigelse af Deres personoplysninger,
•    gøre indsigelse mod behandlingen af Deres personoplysninger.
Under visse omstændigheder, som er nærmere beskrevet i den gældende databeskyttelses-lovgivning, er De også berettiget til at:
•    gøre indsigelse mod behandlingen af personoplysninger og opnå begrænsninger i behandlingen af Deres personoplysninger samt forlange, at vi sletter Deres personoplysninger,
•    modtage de personoplysninger om Dem, som De har givet i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format (dataportabilitet).

Vi kan dog afvise anmodninger der er urimelige og hvilke ikke har lovhjemmel.

De kan benytte Dem af Deres rettigheder ved at kontakte den data-ansvarlige skriftligt anført øverst i denne persondatapolitik.

 

 

10. ACCEPT

De accepterer disse vilkår, når De har indgået i en kontakt/aftale med Akaciehusene ApS. Nærværende Persondatapolitik fremsendes per anmodning eller vedhæftet sammen med Deres tilbud, kontrakt, aftale, mm.

 

 

11. SPØRGSMÅL OG EVENTUELLE KLAGER

Hvis De har spørgsmål vedrørende denne persondatapolitik eller vores behandling af Deres persondata, er De velkommen til at kontakte den dataansvarlige via telefon, brev eller e-mail på adressen, der er anført øverst i denne privatlivspolitik. Skulle De være utilfreds med vores behandling af Deres personoplysninger, bedes De venligst kontakte os, og vi vil så gøre vort bedste for at tilgodese Deres synspunkter. Vi vil altid bestræbe os på at behandle Deres personoplysninger på den bedste og sikreste måde. Hvis De imidlertid mener, at vi ikke opfylder vore ambitioner, har De altid mulighed for at indgive en klage over vores behandling af Deres personoplysninger til Datatilsynet i Danmark, som De kan finde her: Borgergade 28, 1300 København K, tlf.: 33193200, e-mail: dt@datatilsynet.dk.

 

Revision: maj 2018